.

.

dissabte, 9 de març de 2019

LA CIUTAT DELS JUEUS

Carrer de Marlet, El Call de Barcelona (Barri Gòtic)

El Call de Barcelona és el sector de l'actual barri Gòtic que antigament havia estat el barri jueu de Barcelona. Hi predomina encara avui en dia un estil semblant a molts calls jueus de Catalunya.
Recentment s'hi ha descobert una sinagoga antiga, actualment oberta al públic. La seva densitat de població era la més alta de Barcelona, i els seus edificis els més alts de la ciutat. Tenia dues portes i disposava de dues sinagogues, un magatzem de gra i una carnisseria. S'han documentat oficis com el de coraller, sastre i seder.
La comunitat jueva va residir al call fins al 1391, quan fou assaltat amb el resultat de tres-cents morts. Els habitants que es van refugiar al Castell Nou van ser obligats a convertir-se a la religió catòlica, dispersats o morts. El cementiri de Montjuïc de la comunitat jueva medieval de Barcelona, està documentat com a mínim del segle IX fins al segle XIV El Call  fou abandonat el 1391, arrel de l'expulsió dels jueus de la Península Ibèrica.


El Call de Barcelona es el sector del actual barrio Gótico que antiguamente había sido el barrio judío de Barcelona. Predomina todavía hoy en día un estilo parecido a muchos barrios judíos de Catalunya.
Recientemente se ha descubierto una sinagoga antigua, actualmente abierta al público. Su densidad de población era la más alta de Barcelona, ​​y sus edificios los más altos de la ciudad. Tenía dos puertas y disponía de dos sinagogas, un almacén de grano y una carnicería. Se han documentado oficios como el de coralero, sastre y sedero.
La comunidad judía residió en el call hasta el 1391, cuando fue asaltado con el resultado de trescientos muertos. Los habitantes que se refugiaron en el Castell Nou fueron obligados a convertirse a la religión católica, dispersados ​​o muertos. El cementerio de Montjuïc de la comunidad judía medieval de Barcelona, ​​está documentado por lo menos desde el siglo IX hasta el siglo XIV. El Call fue abandonado en 1391, a raíz de la expulsión de los judíos de la Península Ibérica.

7 comentaris:

  1. Cualquier historia tiene sus sombras y sus luces, también ésta de los judíos. Buen trabajo fotográfico Josep aportando tu visión personal del tema. Un acierto. Un abrazo u buen fin de semana

    ResponSuprimeix
  2. Las sombra le ganan terreno a la luz. Perfecta.

    ResponSuprimeix
  3. Muy bonita Josep y muy interesante la información.
    Un abrazo y buena semana

    ResponSuprimeix
  4. Misteri a la imatge i una interessant descripció del lloc :)

    Una abraçada Josep.

    ResponSuprimeix

  5. ·.
    Muy interesante la historia.
    E interesante la foto, donde señalas claramente las luces y las sombras. Como siempre.
    Un abrazo Josep


    LMA · & · CR

    ResponSuprimeix
  6. Buena información y mejor contraluz.
    Un abrazo.

    ResponSuprimeix