dimarts, 19 de març del 2019

QUADRES VICHY

Plaça del Pi, Barcelona (Barri Gòtic)

La tendència va sorgir al segle XVII en els interiors de la regió francesa de la Provença. En un primer moment, l'estampat s'utilitzava en estovalles i tovallons. Però des de 1946, en l'època de la postguerra, es va començar a afegir aquest tipus de quadres a les camises dels homes i dones que treballaven en el camp. A mitjans del XX va saltar de l'àmbit domèstic a la moda gràcies al dissenyador francès Jacques Esterel.  El 1959 va crear per al casament de Brigitte Bardot i Jacques Charrier un original vestit de núvia amb estampat de quadres Vichy a rosa i blanc i detalls d'encaix. El modista es va saltar tots els estereotips sobre el vestuari nupcial de l'època i des de llavors, aquest print es va associar a la icònica actriu francesa i es va convertir en símbol de l'eterna feminitat. Avui, l'estampat es reinventa cada temporada per dissenyadors i per fashionistes al carrer, adaptant-se a qualsevol estil.

La tendencia surgió en el Siglo XVII  en los interiores de la región francesa de La Provence. En un primer momento, el estampado se utilizaba en manteles y servilletas. Pero desde 1946, en la época de la posguerra, se empezó a añadir este tipo de cuadros a las camisas de los hombres y mujeres que trabajaban en el campo.A mediados del XX saltó del ámbito doméstico a la moda gracias al diseñador francés Jacques Esterel. En 1959 creó para la boda de Brigitte Bardot y Jacques Charrier un original traje de novia con estampado de cuadros Vichy en rosa y blanco y detalles de encaje. El modisto se saltó todos los estereotipos sobre el vestuario nupcial de la época  y desde entonces, este print se asoció a la icónica actriz francesa y se convirtió en símbolo de la eterna feminidad. Hoy, el estampado se reinventa cada temporada por diseñadores y por fashionistas en la calle, adaptándose a cualquier estilo.

Informació extreta del blog
 www.elattelier.com/como-surgio-la-tendencia-de-los-cuadros-vichy/

11 comentaris:

  1. Bona informació i bona imatge :)

    Gràcies Josep i bon dia.

    ResponElimina
  2. Me gusta cómo has centrado la luz sobre las piernas como si de un bailarín sobre la pista se tratara. En cuanto al "modelito", sin duda resulta muy fotogénico.
    Un abrazo, josep.

    ResponElimina
  3. Muy bien enfocada la luz a esas piernas que lucen admirablemnte de cuadros de vichy...y por cierto muy buena la información.

    Besos

    ResponElimina
  4. Avui podré descansar tranquil, n'he aprés una de nova.
    La llum sembla posada a mida. Josep, saps que treure-hi el màxim profit.

    Una abraçada

    ResponElimina
  5. Es preciosa Josep, la luz como dice Ana es una maravilla pero no menos la composición e instantánea. A pesar de que el protagonista con los famosos cuadros sea en blanco y negro, el color le viene de lujo a la foto.
    Un abrazo

    ResponElimina
  6. Me encanta como juegas con las luces y las sombras, bueno, mejor dicho, te envidio un poquito (grandecito) pero con cariño.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  7. Me encanta la foto y el convertir la tela de vichy en el centro de ella. A mi madre le hubiea encantado.

    ResponElimina
  8. En un primer moment he pensat que jo mai no em posaria un vestit, sigui pantaló o xaqueta, d'aquest estil. Segons després m'he dit "perquè no...?"

    podi-.

    ResponElimina
  9. Cuadros Vichy, que curioso, no conocía esta historia. La foto me gusta mucho, esa luz precisa en la parte baja de los pantalones de la chica. Enhorabuena.

    ResponElimina